Norske entreprenører skal gjennom Outtt gjøre det lettere å komme seg ut i naturen, uansett hvor du er i verden.

Kanskje er du en av dem som har reist til et nytt sted, med et ønske om å oppleve utendørsaktiviteter som en lokal, uten å forsvinne i nok en turistflokk. Eller kanskje er du lei av å måtte forholde deg til nok en brosjyre, et kart eller hefte, for å få informasjon om en destinasjon.

Outtt
Outtt gir deg spennende opplevelser

Den norske oppstarten Outtt ønsker å løse disse problemene. Outtt er et selskap som satser stort på å utvikle det beste digitale tur- og opplevelsesverktøyet som eksisterer i dag. De fokuserer på akkumulert lokalkunnskap, kunnskapsbasert turisme og markedsføring av gode naturopplevelser, samlet på en plattform. Poenget er å gjøre et fragmentert tur- og opplevelsestilbud mer oversiktlig og samarbeidsvennlig for både turister, aktivitetstilbydere og operatører.

Gjengen bak Outtt består av 12 friluftsengasjerte folk fra hele verden. De har en sterk lidenskap for naturen, men også det å ta vare på den.

Friluft- og turistindustrien verden over er sterkt representert på papir og trykk. En rekke aktivitetstilbydere i Norge betaler i dag flere hundretusen kroner til destinasjonsselskaper, som sørger for deres tilstedeværelse i brosjyrer. Ettersom forhold og tilbud endres må også massene med informasjonsbrosjyrer og kart skrives opp på nytt gjentatte ganger.

Outtt

Outtt har både et bærekraftsargument, men også et sikkerhetsargument, ettersom man digitalt kan oppdatere og informere om forhold og endringer, med umiddelbar varsel.

I tillegg fungerer Outtt som et kommunikasjonsverktøy for kommuner og destinasjonsselskap, der det kan kommuniseres anbefalinger og alternativer vedrørende sårbare områder i naturen.

Les også: I kontakt med naturen

Les også: Snøvokteren